Kursy na stopień Sternika Motorowodnego w Łodzi

Terminy indywidualne umawiamy pod nr 603 67 77 88  

 

 

Najbliższy termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 15 wrzesnia godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 16 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 23 wrzesnia godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 24 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

 Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 29 wrzesnia godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 30 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 6 października godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 7 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

 Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 13 października godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 14 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

 Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 20 października godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 21 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

 

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

Kolejny termin 

Zajęcia teoretyczne w piątek 27 października godzina 1700 - 2000

Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 28 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500  albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.  

Egzamin zaraz po zajciach praktycznych ! 

 

Uprawnienia sternika motorowodnego pozwalają na: prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń mocy (w tym skuterów wodnych) oraz prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba poniżej 12 m po wodach morskich w strefie 2 mil morskich od brzegu w porze dziennej.
 

Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk Możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17.   


Gdzie się odbywa kurs?

- zajęcia teoretyczne: w siedzibie YC Albatros Pabianice ul. Chłodna 9 

- zajęcia praktyczne: Stawy Stefańskiego Łódż Górna - przystań   

  Wake&roll ul Patriotyczna 3 

                                    

Co Ci daje ten kurs?
Uzyskujesz niezbędną wiedzę (praktyczną i teoretyczną) do egzaminu na stopień sternika motorowodnego (możesz do niego przystąpić na koniec szkolenia), który jest zwieńczeniem kursu. Przyjazna, wolna od stresu atmosfera, którą tworzą egzaminatorzy pozwoli każdemu swobodnie przejść przez ten nieprzyjemny etap zdobywania wymarzonych uprawnień.

Jak wygląda egzamin?
Część teoretyczna jest przeprowadzana w formie pisemnej. Zdający w ciągu 90 minut musi odpowiedzieć na 75 pytań testowych (jednokrotnego wyboru). Egzamin pisemny odbywa się w sali w porcie ul Patriotyczna 3 w Łodzi. 

W części praktycznej egzaminowany potwierdza swoją umiejętność bezpiecznego prowadzenia łodzi motorowej i stosowania w praktyce wiadomości technicznych i nautycznych.

Wymagania  :      - ukończone 14 lat

Kto szkoli ?  

Kapitanowie Motorowodni – Instruktorzy Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego


Cena 495 pln

 Zapewniamy:

·         Motorówkę Galia 475 z silnikiem Yamaha 60 KM

·         bezpieczeństwo na wodzie 

·         wykwalifikowaną kadrę instruktorską

·         pełne szkolenie teoretyczne i praktyczne do egzaminu na              stopień sternika motorowodnego

·         wspaniały wypoczynek i świetną zabawę 

  

Cena nie zawiera :

·   kosztów egzaminu 250 pln;  zniżka 50% dla osób poniżej 26        roku życia,cuczących się  - 125 pln 

·   kosztów patentu 50 pln; zniżka 50% dla osób poniżej 26 roku      życia, uczących się - 25 pln

  

   Procedura uzyskania patentu                      

Po egzaminie każdy indywidualnie występuje do Polskiego Związku Motorowodnego z wnioskiem o wydanie patentu.
Do wystawienia patentu należy zebrać następujące dokumenty:

Wyżej wymienione dokumenty należy przysłać pocztą, bądź dostarczyć osobiście do biura Polskiego Związku Motrowodnego i Narciarstwa Wodnego:

Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
ul. Nowogrodzka 40, 00-691 Warszawa                                                                     

Ramowy plan dnia  zajęć praktycznych:

Kursanci są podzieleni na grupy 3 osobowe. Ilość grup jest uzależniona od liczby kursantów. Podczas zajęć praktycznych uczymy się BEZPIECZNEGO użytkowania i obsługiwania wszystkich urządzeń motorówki. Ćwiczymy objęte programem szkoleniowym manewry oraz  kilka nieobowiązkowych, ale bardzo przydatnych podczas późniejszego pływania.

 

Kurs na licencję na holowanie narciarza i innych obiektów pływających

30 września 2023  - Barkowice Mokre przystań " Na Cyplu " 

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17) 

 

Licencja ta upoważnia do uprawnia turystyki wodnej na jachtach motorowodnych przy holowaniu narciarza wodnego oraz uprawiania turystyki wodnej na jachtach motorowodnych przy holowaniu innych obiektów pływających służących do uprawiania sportu lub rekreacji.

Wymagania:

1. Ukończony 18 rok życia
2. Posiadanie patentu co najmniej sternika motorowodnego,

 

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17)   

 

 

Cena 490 pln

 

Zapewniamy:

 ·         Motorówkę ANTARES Z SILNIKIEM YAMAHA 100 KM  

 ·         sprzęt do holowania ( kółko, narty, wakeboard ) 

 ·         bezpieczeństwo na wodzie 

 ·         wykwalifikowaną kadrę instruktorską

 ·         pełne szkolenie teoretyczne i praktyczne do egzaminu na               licencję

 ·         świetną zabawę !!

 

 

  Cena nie zawiera :

·         kosztów egzaminu

·         kosztów wydania patentu 

 

Kto szkoli : Kapitanowie Motorowodni – Instruktorzy Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego

Zapraszamy na kurs radiooperatora SRC (UKF)  

 

4 listopada 2023 godzina 0900 - 1600  - ostatnie wolne miejsca !  

Kurs trwa około 8 godzin, kończy się egzaminem.  

 

Obecnie każdy statek morski- jacht, motorówka musi posiadać na swoim pokładzie „UKF-kę” z przystawką DSC - mówią o tym przepisy bezpieczeństwa, dobra praktyka morska i zdrowy rozsądek. Każdy, kto chce wyczarterować lub prowadzić jacht np w Chorwacji lub w Polsce, musi posiadać uprawnienia operatora bliskiego zasięgu SRC (Short Range Certyficate). Większość firm czarterowych wymaga od skippera posiadania tych uprawnień i warunkuje tym udostępnienie jednostki. 
Według umów międzynarodowych, prawo posługiwania się radiem ma osoba posiadająca uprawnienia operatora SRC lub osoba pod jego (jej) bezpośrednim nadzorem. W praktyce oznacza to, iż na pokładzie każdego jachtu morskiego musi znajdować się przynajmniej jedna osoba ze świadectwem SRC.

Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk ( możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17 ) 

 

CZEGO I JAK UCZYMY ?

Koncentrujemy się na ważnych zagadnieniach dotyczących korespondencji radiowej. Nie będziemy Was uczyć, na jakiej częstotliwości nadają poszczególne kanały, jakie są rodzaje modulacji fali, natomiast będziemy dużo czasu spędzać na praktycznym używaniu radia. Czy ktoś wie, na jakiej częstotliwości działają nasze telefony komórkowe? Myślę, że nie – mimo to wszyscy potrafimy przez nie rozmawiać. Każdy natomiast powinien wiedzieć, jakie formuły obowiązują podczas akcji ratunkowej czy przy wywołaniu innej jednostki.

Kurs zaczyna się rano o godz. 09:00 i ,z krótkimi przerwami, trwa do 17:00. Po kilku godzinach ćwiczeń, każdy z Was jest w stanie zaprezentować umiejętność praktycznej obsługi radia z przystawką DSC, umie odebrać i nadać komunikaty oraz zna zasady korespondencji radiowej. Pod koniec zajęć piszemy krótki test jednokrotnego wyboru z dwoma pytaniami opisowymi. Warto dodać, iż każdy z zarejestrowanych kursantów otrzymuje dostęp do osobistej strefy logowania, w której może pobrać materiały szkoleniowe oraz sprawdzić swoją wiedzę za pomocą elektronicznie generowanego testu. Testy tworzą się losowo w oparciu o pytania egzaminacyjne, a nadzorujący algorytm dopasowuje zestawy w odniesieniu do wcześniejszych wyników. 

SPRZĘT 

Zajęcia praktyczne odbywają się na rzeczywistych radiach morskich ICOM M411, a nie na symulatorach komputerowych. Radia te są powszechnie spotykane na jednostkach czarterowych i na półkach sklepowych całego świata. 

Icom przygotował dla nas specjalne zestawy treningowe (pozbawione końcówki mocy), które umożliwiają nadawanie i odbieranie komunikatów DSC oraz procedur głosowych, nawet w warunkach portowych. Komunikacja odbywa się po kablu sieciowym, dzięki czemu możemy bezpiecznie prowadzić zajęcia w portach i na statkach, z pełnym odwzorowaniem rzeczywistości (słyszymy rozmowy blisko przepływających jednostek, a w tym czasie wysyłamy i odbieramy sygnały DISTRESS). 

DLACZEGO U NAS ?

U nas nie stracicie paru dni na wkuwanie wiadomości, których nigdy nie wykorzystacie, nie będziecie musieli brać urlopu lub jechać specjalnie na egzamin w innym terminie i do innego miasta. Wszystko załatwicie w jeden dzień, w jednym miejscu,  zdobywając przy tym praktyczną  wiedzę i przydatne umiejętności.
Uczymy tak długo, aż pomyślnie zdacie egzamin. Całość prowadzona jest w bardzo bezstresowy sposób.
Dla nas najważniejsza jest skuteczność edukacji i Wasze zadowolenie, a największą nagrodą - dobra opinia. Najbardziej cieszą nas niezależne wypowiedzi na forach dyskusyjnych np. na grupie 
pl.rec.zeglarstwo i innych forach żeglarskich. 

KURS 

Kurs prowadzony jest w języku polskim, materiały szkoleniowe są po polsku, procedury radiowe odbywają się w języku angielskim lub polskim (zależy od woli kursanta - preferujemy angielski), test jest w języku angielskim, ale dla chętnych dysponujemy tłumaczeniami.  
Preferowana jest znajomość języka angielskiego na poziomie zrozumienia tekstu, ale nie jest to warunek udziału w kursie.

PATENT i POTWIERDZENIE ZDANIA EGZAMINU 

Patent wysyłany jest bezpośrednio z Anglii na wskazany w formularzu adres korespondencyjny. Trwa to od 3 do 8 tygodni od momentu zakończenia kursu. 
Po pomyślnie zdanym egzaminie każdy z kursantów może otrzymać pisemne potwierdzenie (PDF) o tym, iż zdał egzamin i oczekuje na wydanie certyfikatu. Ten dokument pozwala czarterować jachty w Chorwacji i prowadzić rejsy. Do tej pory wystawiliśmy kilkaset takich potwierdzeń i nigdy nie słyszeliśmy o jego zakwestionowaniu przez jakiekolwiek służby morskie.

WAŻNOŚĆ i OBOWIĄZYWANIE PATENTU
Patent jest ważny na całym świecie (również i w Polsce), można na jego podstawie pływać w strefie GMDSS 1 oraz rejestrować stacje radiowe na prywatnych i komercyjnych jednostkach w odpowiednich urzędach danego kraju (w Polsce jest to Urząd Komunikacji Elektronicznej). 

MUŚISZ MIEĆ ZE SOBĄ:

  • zdjęcie o wymiarach 3,5 na 4,5 cm (nowego lub starego typu, czarno białe lub kolorowe)
  • kartki/zeszyt i coś do pisania
  • dobry humor  
  • potwierdzenie zapisu na egzamin ( do wygenerowania ze strony RYA ) 


PEŁNE KOSZTY KURSU SRC WRAZ Z EGZAMINEM:
cena kursu  450 zł (140 zł zaliczka przelewem zaraz po dokonaniu rezerwacji, reszta gotówką na miejscu) + książka 60 zł ( płatne na miejscu gotówką ) +  egzamin 60 funtów ( płatne przelewem na konto RYA ) 

   Żeglarz jachtowy dla dorosłych w systemie weekendowym !

Terminy indywidualne dla  grup złożonych z min. 3 osób ! 

 

 

Termin jesienny - 9, 10, 16, 17, 23, 24,30 września 

1 października 2023 

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 18, w soboty i niedziele do godziny 15) 

Gdzie się odbywa?

Nad Zalewem Sulejowskim w ośrodku " Na Cyplu " w Barkowicach Mokrych

 

Co Ci daje ten kurs ?

Uzyskujesz niezbędną wiedzę (praktyczną i teoretyczną) do egzaminu na stopień żeglarza jachtowego (możesz do niego przystąpić na koniec szkolenia),który jest zwieńczeniem kursu (przyjazna, wolna od stresu atmosfera, którą tworzą egzaminatorzy pozwoli każdemu swobodnie przejść przez ten nieprzyjemny etap zdobywania wymarzonych uprawnień).

Uprawnienia :
- stopień żeglarza jachtowego uprawnia do samodzielnego prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń oraz prowadzenie jachtów żaglowych do 8,5 metra długości kadłuba po wodach morskich w strefie 2 mil morskich od brzegu w porze dziennej

Dla kogo ?

Dla osób dorosłych.

TERMINY INDYWIDUALNE DLA GRUP  JUŻ OD 3 OSÓB !!

 

Kto szkoli ?

Wyłącznie wykwalifikowani instruktorzy żeglarstwa, a szkolenie odbywa się na zadbanych i świetnie wyposażonych prywatnych jachtach, a nie na powszechnie wykorzystywanych, "zmęczonych życiem" sulejowskich Omegach.

 

Cena : 1495 pln

Zapewniamy :

 

·         wykwalifikowaną kadrę instruktorską

·         pełne szkolenie do egzaminu na stopień żeglarza                          jachtowego

·         wspaniały wypoczynek i świetną zabawę 

·         możliwe zakwaterowanie na jachtach

 Cena nie zawiera :

·         dojazdów 

·         wyżywienia

·         kosztu egzaminu i wydania patentu (250 pln egzamin i 50            pln patent - 50% zniżki poniżej 26 roku życia)

 

Ramowy plan dnia :

08:00   Pobudka i śniadanie

09:00 - 13:00 Zajęcia na wodzie, w przypadku złej pogody zajęcia teoretyczne

13:00 - 14:00 Przerwa obiadowa

14:00 - 17:30 Zajęcia na wodzie , w przypadku złej pogody zajęcia teoretyczne

18:30 - ..... grill i dyskusje panelowe o Meteorologii, Locji, Ratownictwie, Filozofii, Życiu, Kobietach,  itd :)

 

 

      Optymistyczne wakacje - kurs żeglarski dla dzieci

                        Stawy Stefańskiego Łódź - Ruda

                     Wake & Roll Park ul. Patriotyczna 3

 

 

 

 

 

Wakacyjny kurs żeglarski dla dzieci to oferta skierowana do najmłodszych, którzy chcą rozpocząć

przygodę żeglarskąProponujemy pięciodniowe turnusy nauki żeglowania

dla dzieci w wieku 6-12 lat.

 

 

 

 

 

 

 

 

Program :

 

 

 

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku (razem 5 dni)

 

w godzinach 07:00 -16:00. ( dzieci należy dowieźć najpóźniej

 

na godzinę 0900 ) 


W programie

 

 

 

         nauka żeglowania na Optymistach

 

 

 

 

 

 

   

         zajęcia z bezpieczeństwa na wodzie

 

 

 

 

 

 

  

 

  • nauka węzłów

 

 

 

 

 

 

 

  •    

     

    pływanie motorówką

 

 

 

 

 

 

 

 

  • holowanie na bananie

 

 

 

 

 

 

  • kąpiele pod nadzorem ratownika WOPR

 

 

 

 

  •   

    i wiele innych atrakcji...

 

 

 

 

 

Terminy

 

 

 

 

 

 

OPT I   - 03 07 - 07 07 2023 - brak wolnych miejsc

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT II  - 10 07 - 14 07 2023  - brak wolnych miejsc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT III - 17 07 - 21 07 2023  - brak wolnych miejsc

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT IV - 24 07 - 28 07 2023  - brak wolnych miejsc

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT V  - 31 07 - 04 08 2023  -  brak wolnych miejsc

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT VI - 07 08 - 11 08 2023  - 1 wolne miejsce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPT VII - 14 08 - 18 08 2023  - 7 wolnych miejsc

 

 

 

 

 

 Cena 995 zł

 

 

 

 

 

 

Masz pytania ?  Dzwoń teraz 603 677 788 kpt Przemek Stańczyk

 

 

 

Plan dnia 

-07.00 – 09.00 - zbiórka, przygotowanie sprzętu do pływania


-09.00 – 12.00 - zajęcia na wodzie 


-12.00 – 13.30 - obiad  


-
13.30 – 15.00 - zajęcia popołudniowe na wodzie


-15.00
 - 15.30 - klarowanie sprzętu 


-15.30 - 16.00 - odbiór dzieci 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cena zawiera :
Wyżywienie (obiad i owoce w trakcie dnia ),
 wodę do picia, ubezpieczenie NNW,

realizację programu półkolonii (z uwzględnieniem warunków atmosferycznych),

opiekę trenerów - instruktorów, komplet materiałów do zajęć lądowych,

jachty Optymist, pływanie motorówką Galia 475 i RiBem 490,  holowanie na

bananie i wiele innych atrakcji...

 

Cena nie zawiera noclegów.

 

Masz pytania ?  Dzwoń teraz 603 677 788 kpt Przemek Stańczyk

  Rejs zawierający szkolenie na stopień żeglarza jachtowego

ZAREZERWUJ MIEJSCE  JUŻ DZIŚ!

JUTRO MOŻE JUŻ BYĆ ZAJĘTE!

 

Terminy:

1. 25 06 - 08 07 2023   -  brak wolnych miejsc
2  09 07 - 22 07 2023   - brak wolnych miejsc
3  23 07 - 05 08 2023   -  brak wolnych miejsc
4  06 08 - 19 08 2023    -  brak wolnych miejsc

 Cena :

·         2995 PLN

·         255 PLN dojazd Łódź - Warszawa - Wilkasy - Warszawa - Łódź 

·         125 PLN opłata egzaminacyjna PZŻ na stopień żeglarza                jachtowego dla osób uczących sie poniżej 26 roku życia

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17) 

  

  

Uprawnienia do zdobycia:
*stopień żeglarza jachtowego uprawnia do samodzielnego prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń oraz prowadzenie jachtów żaglowych do 8,5 metra długości kadłuba po wodach morskich w strefie 2 mil morskich od brzegu w porze dziennej

Gdzie się odbywa ?

Szlak Wielkich Jezior Mazurskich (port rozpoczęcia - AZS Wilkasy nad jeziorem Niegocin). Trasa jest wybierana przez Komandora rejsu i w trakcie rejsu dostosowywana do bieżących warunków pogodowo-szkoleniowych. 

Co Ci daje ten rejs ?

Uzyskujesz niezbędną wiedzę (praktyczną i teoretyczną) do egzaminu na stopień żeglarza jachtowego (możesz do niego przystąpić na koniec szkolenia), który jest zwieńczeniem kursu (przyjazna, wolna od stresu atmosfera, którą tworzą egzaminatorzy pozwoli każdemu swobodnie przejść przez ten nieprzyjemny etap zdobywania wymarzonych uprawnień).

Co się tam dzieje ?

Rejsy szkoleniowe organizowane przez "Albatrosa" to idealne połączenie szkolenia żeglarskiego i rejsu wędrownego. Przygotowane są dla tych, których codzienne stacjonarne szkolenie nuży. Oprócz możliwości zwiedzenia urokliwych zakątków Mazur, rejs taki daje możliwość pełnej realizacji programu szkolenia na stopień żeglarza jachtowego. Atutem takiej formy zdobywania uprawnień jest różnorodność spotykanych na wodzie sytuacji.
Na szkoleniach stacjonarnych manewrówka odbywa się zawsze w tym samym miejscu i ilość sytuacji żeglarskich jest bardzo ograniczona. Wędrowne szkolenie chroni przed staniem się tzw. "żeglarzem jednego portu i jednej zatoczki". Uczestnicy znajdują się codziennie w innych warunkach pogodowych i geograficznych, nabywają umiejętności przeprawiania się przez śluzy i kanały, uczą się kłaść i stawiać maszty, rzucać kotwicę, stawać na boi. Słowem - zdobywają praktyczne umiejętności niezbędne do samodzielnej żeglugi śródlądowej.

 
Wymagania  :

·         Ukończone 14 lat

·         Niepełnoletni muszą posiadać zgodę rodziców na                          uczestnictwo w kursie, do pobrania w zakładce kontakt 

Kto szkoli ?
Kadrę stanowią wyłącznie nasi wychowankowie, których dobrze znamy i cenimy za ich umiejętności dydaktyczne i zdolności komunikacji międzyludzkiej.

Na jakich łodziach się uczysz ? 
Uczysz się na naszych własnych, świetnie wyposażonych i utrzymanych  jachtach kabinowych.W skład naszej armady wchodzą:  Bolero i Viva 700

Skład załogi rejsowej 
Zaleznie ma jachtu jest to 5 do 7 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Cały rejs liczy około 30 osób. Takie rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt liczną grupą młodych ludzi. Ograniczona ilość uczestników pozwala wszystkim dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.

Wyżywienie 
W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się żywieniem uczestników. Jest to tzw. intendentka, która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.

Po ciężkim dniu nauki manewrowania jachtem codziennie zapewniamy świetną zabawę - ogniska, gitarę i śpiew !!

   

 Zapewniamy:

·         zakwaterowanie na jachtach  Viva 700, Bolero805, Antila, Tango.

·         pełne wyżywienie

·         ubezpieczenie NNW

·         opiekę sprawdzonej kadry

·         pełen program szkolenia na stopień ŻEGLARZA                            JACHTOWEGO

·         opłaty portowe i biwakowe

·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę

 

 

  Mazurski rejs wędrowny.

 

Terminy:

1. 25 06 - 08 07 2023   -  brak wolnych miejsc
2  09 07 - 22 07 2023   - brak wolnych miejsc
3  23 07 - 05 08 2023    -  brak wolnych miejsc
4  06 08 - 19 08 2023    -   brak wolnych miejsc

 Cena :

·         2995 PLN

·         255 PLN dojazd Łódź - Warszawa - Wilkasy - Warszawa - Łódź 

 Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17) 

Gdzie się odbywa ?

Szlak Wielkich Jezior Mazurskich (port rozpoczęcia - AZS Wilkasy nad jeziorem Niegocin). Trasa jest wybierana przez Komandora rejsu i w trakcie rejsu dostosowywana do bieżących warunków pogodowych i potrzeb zaopatrzeniowych. Preferujemy ciche biwaki, kameralne ogniska i wieczorne szanty. 

Co się tam dzieje ?

Rejsy wędrowne organizowane przez "Albatrosa" przygotowane są dla tych, po raz piewszy jadą na tego typu wakacje. Chcieliby poznać podstawy żeglarstwa i miło spedzić dwa tygodnie na wodzie. Oprócz możliwości zwiedzenia urokliwych zakątków taki rejs daje możliwość zdobycia doświadczenia w różnych portach i ..............
na. Wędrowne szkolenie chroni przed staniem się tzw. "żeglarzem jednego portu i jednej zatoczki". Uczestnicy znajdują się codziennie w innych warunkach pogodowych i geograficznych, nabywają umiejętności przeprawiania się przez śluzy i kanały, uczą się kłaść i stawiać maszty, rzucać kotwicę, stawać na boi. Słowem - zdobywają praktyczne umiejętności niezbędne do samodzielnej żeglugi śródlądowej.

 
Wymagania  :

·         Ukończone 14 lat

Kto prowadzi jacht ?
Kadrę stanowią wyłącznie nasi wychowankowie, których dobrze znamy i cenimy za ich umiejętności dydaktyczne i zdolności komunikacji międzyludzkiej.

Na jakich łodziach pływasz ? 
Uczysz się na naszych własnych, świetnie wyposażonych i utrzymanych  jachtach kabinowych.W skład naszej armady wchodzą: Bolero 805, Antila, Viva 700

Skład załogi rejsowej 

to 5 do 7 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Cały rejs liczy około 30 osób. Takie rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt liczną grupą młodych ludzi. Ograniczona ilość uczestników pozwala wszystkim dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.

Wyżywienie 
W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się żywieniem uczestników. Jest to tzw. intendentka, która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.

Po ciężkim dniu nauki manewrowania jachtem codziennie zapewniamy świetną zabawę - ogniska, gitarę i śpiew !!

   

 Zapewniamy:

·         zakwaterowanie na jachtach Tango sport, Bolero 805, Antila, Tango Czarter

·         pełne wyżywienie

·         ubezpieczenie NNW

·         opiekę sprawdzonej kadry

·         pełen program szkolenia z obsługi jachtu

·         opłaty portowe i biwakowe

·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę

 

  

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17) 

 

 

 

REJSY REGATOWE PO WIELKICH JEZIORACH MAZURSKICH                                         
 

Terminy:

1. 25 06 - 08 07 2023   -  brak wolnych miejsc
2  09 07 - 22 07 2023   - brak wolnych miejsc
3  23 07 - 05 08 2023 - brak wolnych miejsc
4  06 08 - 19 08 2023  -  brak wolnych miejsc

 Cena :

·  2995 PLN

·  255 PLN dojazd Łódź - Warszawa - Wilkasy - Warszawa - Łódź  

  
Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk

Gdzie rozpoczyna się rejs?
Szlak Wielkich Jezior Mazurskich - port rozpoczęcia i zakończenia: Akademicki Związek Sportowy Wilkasy  nad jeziorem Niegocin.

Jak wygląda rejs? 
Uczestnicy są podzieleni na 5 osobowe załogi i zakwaterowani na jachtach TANGO 730 SPORT. Wszystkie jachty biwakują w tym samym miejscu i w ciągu dnia ścigają się na wyznaczonych i omówionych uprzednio trasach.
Ideą Rejsu regatowego jest przygotowanie uczestników do startu w regatach. Obóz ma charakter szkoleniowy. Podczas rejsu odbywać się będą wykłady dotyczące teorii pływania regatowego, pozwalające na zapoznanie się z obowiązującymi regułami współzawodnictwa oraz przepisami Komisji Regatowych. Uczestnicy nauczą się odpowiedniego trymowania jachtu, poznają taktyki pływania. Teorię wykorzystamy w praktyce poprzez codzienne ćwiczenia pod okiem doświadczonych instruktorów.

Podczas rejsu uczestnicy będą mieli okazję wystartować i sprawdzić swoje nabyte umiejętności w regatach w zależności od terminarza imprez na Wielkich Jeziorach Mazurskich a podczas ostatniego turnusu wezmą udział w Mistrzostwach Polski Jachtów Kabinowych A wieczory?? Ogniska, szanty....

Zależnie od warunków pogodowych rejs kieruje się w różne przeurocze zakątki Mazur. Zawijamy do popularnych żeglarskich miejscowości - Mikołajek, Giżycka, Węgorzewa. Zwiedzamy śluzy poniemieckie, bunkry, Wilczy Szaniec.  Dni rejsu mijają szybko na całodziennym pływaniu i poznawaniu niezliczonych tajników żeglarstwa regatowego.
 
  
Zapewniamy:
·         zakwaterowanie na jachtach Tango730 Sport
·         pełne wyżywienie
·         ubezpieczenie NNW
·         opiekę sprawdzonej kadry
·         opłaty portowe i biwakowe
·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę
 
 
Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17) 
 
Dla kogo rejs?
Rejs regatowy przeznaczony jest dla osób z umiejętnościami i doświadczeniem żeglarskim - osób, które chcą sprawdzić się jako członkowie regatowego teamu oraz dowiedziec się jak pływać szybko. Wymagane jest posiadanie patentu żeglarskiego. Uczestnicy muszą mieć jedynie ukończone 16 lat.
 
Skład załogi rejsowej.
Załogi liczą 5 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Grupa całego rejsu liczy max. 25 osób. Takie nieduże rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt dużą grupą młodych ludzi. Ograniczona liczba uczestników pozwala wszystkim dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.
 
 
Wyżywienie.
W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się wyżywieniem uczestników. Jest to tzw. intendentka, (przez niektórych zwana “inteligentką “ ;)), która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.
 
Czy rejs jest bezpieczny?
Nad całością przedsięwzięcia czuwa organizator. Co ważne - jest on dostępny o każdej porze dnia i nocy. W razie nieprzewidzianych kłopotów na trasie rejsu ma możliwość szybkiej interwencji. Bezpośrednio o bezpieczeństwo uczestników dba Komandor rejsu oraz na każdym jachcie - doświadczony Sternik.
 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk

 Rejs dla dzieci. 

 

1. 25 06 - 08 07 2023   -  brak wolnych miejsc
2  09 07 - 22 07 2023   - brak wolnych miejsc

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk ( możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17)    

Gdzie rozpoczyna się rejs?

Szlak Wielkich Jezior Mazurskich - port rozpoczęcia AZS Wilkasy nad jeziorem Niegocin

Jak wygląda rejs? 

Wszystkie jachty biwakują w tym samym miejscu i w ciągu dnia starają się płynać razem. 
Zależnie od warunków pogodowych rejs kieruje się w różne przeurocze zakątki Mazur. Zawijamy do popularnych żeglarskich miejscowości -  Sztynortu, Mikołajek, Giżycka. Zwiedzamy śluzy poniemieckie, bunkry, Wilczy Szaniec.  Dni rejsu mijają szybko na całodziennym pływaniu i poznawaniu niezliczonych tajników żeglarstwa. A wieczory??  Ogniska, szanty,…

  Zapewniamy :

·         zakwaterowanie na jachtach  Bolero 805 lub Tango 730 Sport

·         pełne wyżywienie

·         ubezpieczenie NNW

·         opiekę sprawdzonej kadry

·         opłaty portowe i biwakowe

·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę

 

 

Terminy:

1. 25 06 - 08 07 2023   
2  09 07 - 22 07 2023    
 

 Cena :

·   2995 PLN

·   255 PLN dojazd Łódź - Warszawa - Wilkasy - Warszawa - Łódź 

 

Dla kogo rejs ?
Dla uczniów szkoły podstawowej. Minimalny wiek uczestników 12 lat, maksymalny 16.  Przeznaczony jest dla osób, które wyrosły już z Optymistów i teraz chciały by spróbować żeglarstwa  biwakowego oraz dla tych którzy nie byli jeszcze nigdy na żaglach, a chcieliby sprawdzić czy zasmakują w tym fascynującym sporcie. Podczas rejsu istnieje możliwość szkolenia i zdania egzaminu na stopień ŻEGLARZA JACHTOWEGO ( tylko dla osób powyżej 14 lat ) 

Na jakich jachtach pływamy?
Rejsy wędrowne organizujemy na dużych bezpiecznych i komfortowych jachtach Antila 26 oraz na szybkich regatowych jachtach klasy Tango 730 sport.



Skład załogi rejsowej 
Załogi liczą 5 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Cały rejs liczy około 30 osób. Takie nieduże rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt dużą grupą młodych ludzi. Ograniczona liczba uczestników pozwala wszystkim  dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.

Wyżywienie

W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się wyżywieniem uczestników. Jest to tzw. Intendentka  przez niektórych zwana “inteligentką “ ;)), która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.

Czy rejs jest bezpieczny?
Nad całością przedsięwzięcia czuwa organizator. Co ważne - jest on dostępny o każdej porze dnia i nocy. W razie nieprzewidzianych kłopotów na trasie rejsu ma możliwość szybkiej interwencji. Bezpośrednio o bezpieczeństwo uczestników dba Komandor rejsu oraz na każdym jachcie doświadczony Sternik.

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk ( możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17)    

17.09 - 24.09.2022

 

Akwen nawigacyjny: Morze Celtyckie i Zatoka Biskajska

Miejsce początku i końca rejsu: Trinité-Sur-Mer

Przelot: Warszawa - Bruksela - Nantes, do portu dojazd samochodem

Półwysep bretoński ma bardzo zróżnicowaną linię brzegową, usianą gęsto portami w ujściach rzek, a sam akwen z licznymi wyspami stanowi doskonałe miejsce do szkolenia. Ponadto, nietknięta masową turystyką, Bretania zachowała miejscami klimat XIX-wiecznego żeglarstwa: architektura portowa, drewniane jachty i kutry, muzea marynistyczne gdzie stoją jednostki pamiętające czasy herbacianych kliprów. Bretania to także kuchnia inna niż we Francji, i ludzie żeglujący tu od pokoleń, w dobrą i złą pogodę.

Jest tam ciepło, wiatru i delfinów nie brakuje, a w porty, miasteczka i plaże nie wgryzł się beton. Nice playground – mówią o tym miejscu angielscy żeglarze. Bretania zasługuje na uwagę z wielu powodów, oprócz wiatru i delfinów, można tam doświadczyć oceanicznych pływów jak nigdzie w Europie ; ich skok w Saint Malo sięga 13 m wysokości (a w Granville nawet 16 m). Na otwartej wodzie, przekłada się to na prądy o zmiennej sile i kierunku. O ile na Morzu Północnym, prąd pływowy stanowi utrudnienie dla żeglarzy, zlekceważenie go w Bretanii grozi poważnymi konsekwencjami dla jachtu i załogi. Zdobywanie umiejętności nawigowania w takich warunkach jest jednym w celów wyprawy w ten rejon. Ponadto, w czasie rejsu będziemy szkolić się znawigacji terrestrycznej i astronawigacji, przy użyciu kompasu i sekstantu. 

W zależności od profilu i oczekiwań załogi, każdy z planowanych rejsów może mieć mniej lub bardziej wytężony charakter, od kabotażu u wybrzeży Francji z większą dozą manewrówki na wodach pływowych, po wyprawę przez Biskaje do Hiszpanii i z powrotem, podczas której skupimy się na astronawigacji.

Bardziej niż na ilości godzin stażu morskiego, zależy nam na ich jakości.

Wrzesień jest słonecznym miesiącem w Bretanii, średnie temperatury w tym okresie to 17°C – 20°C. Na wodzie jest chłodniej niż na lądzie, trzeba to wziąć pod uwagę. Temperatura wody waha się od 16°C do 17°C, więc do kąpieli przyda się pianka. Tak jak latem, klimat jest stabilny, za to wiatr jest już bardziej obecny, mimo to, do późnojesiennych sztormów jeszcze daleko.

Przykładowa trasa: Trinité-Sur-Mer - Port Tudy (33Nm) - Douarnenez (83Nm) - Paimpol (145Nm) - Camaret-Sur-Mer (132Nm) - Lorient (90Nm) - Trinité-Sur-Mer (32Nm)

Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, wymaga podziału załogi na wachty, co najmniej dwu-osobowe.

Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu pływowego, typu RM lub Jeanneau (rejs kabotażowy) albo półregatowa jednostka klasy First lub Sun Fast (rejs transbiskajski). Pełnomorski jacht z przestronnymi kajutami, kuchnią, łazienką z prysznicem i WC oraz pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, a także pontonem z silnikiem zaburtowym. Żagle marszowe z pełnolistwowym grotem oraz spinaker symetryczny.

Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu. Konstrukcja kadłuba charakteryzująca się odpowiednim profilem kilu lub wyposażona w kile bliźniacze, pozwala na bezpieczny kabotaż; cumowanie w portach osuchowych oraz kotwiczenie blisko brzegu w zatokach. W przypadku rejsu transbiskajskiego, preferowany będzie jacht o większym potencjale szybkości i o większej dzielności. 

Koszt tygodniowego rejsu: 650 EUR/os. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)

Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148                                      kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa

Więcej informacji na stronie wrejs.pl 

Termin:  01 04 - 08 04 2023 

Szkolenie na akwenie pływowym Biskaje - La Trinité-sur-Mer 

Kurs zawiera szkolenie praktyczne z manwerowania jachtem w portach pływowych oraz pełne szkolenie nawigacyjne zarówno z pracy na mapie jak i przy użyciu GPS Chart Ploter itp.

Jacht Jeanneau 469

 

 

Cena 690 Euro

Cena zawiera

– szkolenie teoretyczne (w Polsce) i praktyczne (w Bretanii)

– jacht wyposażony i ubezpieczony,

– zakwaterowanie na jachcie,

– opłaty portowe w La Trinité-sur-Mer

 

Cena nie zawiera

 – wyżywienia,

 – paliwa,

 – opłat portowych w innych miejscach,

 – sprzątania końcowego,

 –  kasy jachtowej (150 € od osoby), 

  – dotarcia na miejsce szkolenia (pomożemy w organizacji dojazdu),                                         

  – kosztów egzaminu i wydania patentu.

 

Kasa jachtowa jest rozliczana pod koniec szkolenia, kwota niewykorzystana jest zwracana uczestnikom.

Uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego otwiera bramę na szeroki świat, umożliwiając prowadzenie samodzielnie niemal każdego jachtu dostępnego w czarterze, w każdym zakątku globu. Ten milowy krok w praktyce żeglarskiej warto zrobić zdobywając wiedzę i umiejętności w najlepszych warunkach : im lepiej poznacie żywioły na tym etapie, tym mniej was zaskoczą później.

Dlatego kurs organizujemy na akwenie gdzie występują silne prądy pływowe, wiatru nie brakuje, a w okolicy panuje duży ruch statków: na wodach pływowych Atlantyku, w środkowej części zatoki Biskajskiej  w porcie La Rochelle.

Kurs powinien odzwierciedlać realia, z jakimi spotkacie się pływając samodzielnie, również w aspekcie jachtu. Ponieważ coraz większe jachty są dostępne w czarterze, na szkoleniu będziecie mieli do czynienia z dużą, 13-metrową jednostką pełnomorską. Uczestnicy kursu ćwiczą manewry stanowiące treść wymagań praktycznej części egzaminu, a oprócz tego prowadzone są ćwiczenia mające rozwinąć wyczucie jachtu oraz sprawność manewrowania nim w zmiennych warunkach (prąd pływowy), w ograniczonej przestrzeni (port) oraz przy ograniczonej widoczności (noc). Manewry portowe są szczególnym punktem szkolenia. Instruktor korzysta zarówno z praktyk szkoleniowych PZŻ jak i brytyjskiego RYA.

Kurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich, które zdobyły już pewne doświadczenie żeglarskie; posiadają patent żeglarza jachtowego albo umiejętności odpowiadające wymogom tego patentu oraz staż morski wymagany przed przystąpieniem do egzaminu (minimum 200 godzin). Ponieważ szkolenie odbywa się w trakcie rejsu, wypływane godziny uzupełniają wymagany staż (ok 70 godzin), co oznacza, że na kurs można zapisać się już mając ok 130 godzin stażu.

Kurs prowadzą instruktorzy - kapitanowie z wieloletnią praktyką dydaktyczną i bogatym doświadczeniem morskim i oceanicznym, w zakresie prowadzenia jachtu z załogą i samotnego żeglowania, przekazujący wiedzę z żeglarską pasją.

Program szkolenia 

Ponieważ wiedzę teoretyczną można zgłębić w różnych miejscach zaś praktyczne umiejętności – tylko na jachcie, najwięcej czasu na kursie jest poświęcone praktyce: manewrom i ćwiczeniom. Wykłady z teorii są w zasadzie powtórzeniem i uzupełnieniem zdobytej wiedzy.

Teoria

A. Budowa jachtów morskich:

– budowa kadłubów, instalacji i urządzeń jachtu oraz ocena ich stanu technicznego,

– eksploatacja silników spalinowych stacjonarnych i przyczepnych,

B. Prawo drogi oraz ColRegs

C. Locja morska:

– oznakowanie nawigacyjne,

– pomoce nawigacyjne i ich wykorzystanie (mapy nawigacyjne, spisy świateł),

– pływy i prądy pływowe,

D. Nawigacja:

– urządzenia nawigacyjne (elektroniczne oraz tradycyjne)

– nawigacja terestryczna, zliczeniowa i satelitarna

E. Meteorologia:

– ocena zmian pogodowych przy użyciu przyrządów meteorologicznych,

– komunikaty i ostrzeżenia meteorologiczne dla żeglugi

F. Łączność:

– podstawy obsługi radiostacji UKF (GMDSS),

– środki wzywania pomocy na morzu,

G. Ratownictwo:

– postępowanie w przypadku pożaru, awarii, kolizji, wypadku,

– przygotowanie jachtu i załogi do sztormu oraz techniki sztormowania,

– udzielanie pierwszej pomocy i uczestniczenie w operacji ratowniczej,

– MOB czyli „człowiek za burtą” na morzu,

H. Planowanie trasy:

– przygotowanie jachtu i załogi do rejsu,

– określenie ograniczeń jednostki i załogi oraz potencjalnych zagrożeń na akwenie,

 

Praktyka

– manewrowanie jachtem pod żaglami w zakresie zwrotów przez sztag i przez rufę, dojścia i odejścia od boi, stawania w dryf oraz alarmu „człowiek za burtą”,

– dostosowanie ożaglowania do warunków pogodowych,

– praktyczne zastosowanie zasad prawa drogi oraz ColRegs

– manewrowanie jachtem na silniku: korygowanie dryfu (prąd pływowy i wiatr), cumowanie przy kei, na boi oraz kotwicznie

– wykonanie manewru „człowiek za burtą” na silniku

– dowodzenie załogą: omawianie manewrów, komendy oraz ich egzekwowanie

 

Masz pytania ? Dzwoń teraz +48 888 011 148 kpt Ziemowit Stańczyk  

 

Egzamin ma miejsce pod koniec kursu, przed polską komisją. Przed egzaminem wystawiana jest opinia z rejsu, co pozwala na uzupełnienie ewentualnych brakujących godzin stażu. Warunki przystąpienia do egzaminu : pełnoletniość kandydata w dniu egzaminu, wniesienie opłaty egzaminacyjnej (płatne na miejscu gotówką), przedstawienie do wglądu komisji egzaminacyjnej opinii lub kart rejsów (oryginały dokumentów) świadczących o odbyciu minimum 2 rejsów morskich gdzie łączny czas pod żaglami i silnikiem wynosi nie mniej niż 200 godzin. Aby skorzystać z 50% zniżki opłaty za egzamin (uczniowie i studenci poniżej 26 roku życia), kandydat przedstawia do wglądu komisji legitymację uczniowską lub studencką.

Do przystąpienia do egzaminu nie jest wymagany patent żeglarza jachtowego.

Egzamin składa się z części teoretycznej (test) gdzie należy poprawnie odpowiedzieć na min. 65 pytań z 75 zadanych i prawidłowo rozwiązać zadanie nawigacyjne oraz z części praktycznej polegającej na wykonaniu manewrów jachtem pod żaglami i na silniku.

Opłata egzaminacyjna wynosi 350,00 zł płatne gotówką na miejscu przed egzaminem. Osoby uprawnione do zniżki płacą połowę tej kwoty.

 

Patent:

Patent jachtowego sternika morskiego uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych z silnikiem pomocniczym bez ograniczeń po wodach śródlądowych i do prowadzenia jachtów żaglowych z silnikiem pomocniczym o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich bez ograniczeń akwenu. Wydanie patentu leży po stronie PZŻ, w tym celu, po zdaniu egzaminu, należy złożyć do PZŻ odpowiednie dokumenty.

Po zdaniu egzaminu, należy złożyć do PZŻ następujące dokumenty:

• wypełniony formularz wniosku o wydanie patentu wygenerowany za pomocą generatora wniosków na stronie PZŻ,

• zdjęcie o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm /fotografia nie może być zeskanowana/,

• oryginał zaświadczenia o zdaniu egzaminu wystawionego przez komisję egzaminacyjną,

• kopie opinii lub kart rejsów potwierdzających odbycie co najmniej dwóch rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi (godziny wypływane na kursie zaliczają się do stażu – uczestnik szkolenia otrzymuje opinię z rejsu ze stażem około 50 godzin),

• kopia dokumentu uprawniającego do zniżki 50% za wydanie patentu – uczniowie i studenci do 26 lat,

• kopia dowodu osobistego,

• kopia dowodu wniesienia opłaty za wydanie

Koszt wynosi 50,00 zł płatne podczas generowania wniosku o wydanie patentu na stronie PZŻ.

Akwen nawigacyjny: Morze Egejskie Cyklady

Miejsce początku i końca rejsu: Ateny 

Przelot: Modlin-Ateny (Ryanair) 

Terminy: 

15 10 - 22 10 2022

Jacht - Katamaran Lagoon

Cena 590 euro - dorosły , 490 euro dziecko

 

Grecja jest najbardziej wyspiarskim krajem w Europie, a żeglowanie od wieków jest koniecznością na archipelagach morza Egejskiego. Jesienią wiatry są bardziej sprzyjające i stabilne. Ponadto, cały region jest znany z niezmiennie słonecznej pogody, od wiosny do późnej jesieni, a temperatura wody w pażdzierniku osiąga 22°C do 24°C.

Dystans pomiędzy wyspami pozwala każdego dnia odkrywać inną, nie nużąc młodych wilków morskich, które będą miały czas i na naukę sztuki żeglarskiej, i na zabawę w przejrzystej wodzie w cichych zatoczkach odwiedzanych po drodze. Dzieci będą mogły, w bezpiecznych warunkach, uczestniczyć w manewrach, poznawać elementy nawigacji, uczyć się węzłów, sterować.

Rejs odbędzie się na wygodnym i bezpiecznym katamaranie typu Nautitech lub Lagoon, z przestronnymi kajutami wraz z pościelą i ręcznikami, kuchnią, kilkoma łazienkami z prysznicem i WC. Jednostka z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, żaglami marszowymi z pełnolistwowym grotem, oraz pontonem i silnikiem zaburtowym. Katamaran jest dodatkowo wyposażony w środki bezpieczeństwa dostosowane dla dzieci.

Katamaran zapewnia żeglarzom więcej przestrzeni mieszkalnej, jest też znacznie mniej podatny na przechył, co zwiększa wygodę żeglowania, a ponadto, w kursach pełnych, ma potencjał pływania szybciej niż jednokadłubowiec. Mniejsze zanurzenie pozwala głębiej kotwiczyć katamaranem w zatokach i basenach portowych. 

Koszt tygodniowego rejsu : 590EUR/os, 490 EUR/ dziecko. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu  (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)

Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl                 
tel.: 888 011 148                                                           
kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa

kpt Przemek Stańczyk biuro@zeglarskiewakacje.pl 

tel: 603 677 788

kapitan jachtowy PZŻ, instruktor żeglarstwa

 

Więcej o żeglowaniu z dziećmi:

Maluchy na pokładzie

 

  Rejs dla dzieci pracowników Politechiki łódzkiej 

 

 

 Yacht Club Albatros wraz z Klubem Żeglarskim Politechniki Łódzkiej zapraszają na rejs szkoleniowy zakończony egzaminem na stopień żeglarza jachtowego w terminie 07 07 - 21 07 2018 

 

 

Gdzie się odbywa ?


Szlak Wielkich Jezior Mazurskich (port rozpoczęcia - AZS Wilkasy nad jeziorem Niegocin). Trasa jest wybierana przez Komandora rejsu i w trakcie rejsu dostosowywana do bieżących warunków pogodowo-szkoleniowych. 

Co Ci daje ten rejs ?

Uzyskujesz niezbędną wiedzę (praktyczną i teoretyczną) do egzaminu na stopień żeglarza jachtowego (możesz do niego przystąpić na koniec szkolenia), który jest zwieńczeniem kursu (przyjazna, wolna od stresu atmosfera, którą tworzą egzaminatorzy pozwoli każdemu swobodnie przejść przez ten nieprzyjemny etap zdobywania wymarzonych uprawnień).

Termin-  07 07 - 21 07  2018

Cena:

·         1795 PLN

·         150 PLN dojazd Łódź - Wilkasy - Łódź

·         w przypadku zdawania egzminu - 125 PLN opłata egzaminacyjna PZŻ na stopień żeglarza jachtowego dla osób uczących sie poniżej 26 roku życia

Co się tam dzieje ?

Rejsy szkoleniowe organizowane przez "Albatrosa" to idealne połączenie szkolenia żeglarskiego i rejsu wędrownego. Przygotowane są dla tych, których codzienne stacjonarne szkolenie nuży. Oprócz możliwości zwiedzenia urokliwych zakątków Mazur, rejs taki daje możliwość pełnej realizacji programu szkolenia na stopień żeglarza jachtowego. Atutem takiej formy zdobywania uprawnień jest różnorodność spotykanych na wodzie sytuacji.
Na szkoleniach stacjonarnych manewrówka odbywa się zawsze w tym samym miejscu i ilość sytuacji żeglarskich jest bardzo ograniczona. Wędrowne szkolenie chroni przed staniem się tzw. "żeglarzem jednego portu i jednej zatoczki". Uczestnicy znajdują się codziennie w innych warunkach pogodowych i geograficznych, nabywają umiejętności przeprawiania się przez śluzy i kanały, uczą się kłaść i stawiać maszty, rzucać kotwicę, stawać na boi. Słowem - zdobywają praktyczne umiejętności niezbędne do samodzielnej żeglugi śródlądowej.

 
Wymagania  :

·         Niepełnoletni muszą posiadać zgodę rodziców na uczestnictwo w kursie   do pobrania w zakładce kontakt) 

 

Kto szkoli ?
Kadrę stanowią wyłącznie nasi wychowankowie, których dobrze znamy i cenimy za ich umiejętności dydaktyczne i zdolności komunikacji międzyludzkiej.

Na jakich łodziach się uczysz ? 
Uczysz się na naszych własnych, świetnie wyposażonych i utrzymanych  jachtach kabinowych.W skład naszej armady wchodzą:Tango 730,Twister, Antila, Viva 700

Skład załogi rejsowej 
5 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Cały rejs liczy około 30 osób. Takie rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt liczną grupą młodych ludzi. Ograniczona ilość uczestników pozwala wszystkim dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.

Wyżywienie 
W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się żywieniem uczestników. Jest to tzw. intendentka, która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.

Po ciężkim dniu nauki manewrowania jachtem codziennie zapewniamy świetną zabawę - ogniska, gitarę i śpiew !!

   

 Zapewniamy:

·         zakwaterowanie na jachtach Tango sport, Sasanka Viva 700, Twister, Antila

·         pełne wyżywienie

·         ubezpieczenie NNW

·         opiekę sprawdzonej kadry

·         pełen program szkolenia na stopień ŻEGLARZA JACHTOWEGO

·         opłaty portowe i biwakowe

·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę

 

Plan kursu :  

Plan dnia jest ramowy, uzależniony od warunków pogodowych i etapu kursu - może więc ulec zmianom.

08:00 Pobudka i śniadanie

09:00 - 09:10  Apel

09:30 - 15:00   Zajęcia na wodzie

15:00 - 16:00  Przerwa obiadowa

16:00 – 18:00  Zajęcia teoretyczne

18:00 – 22:00  Kolacja, nauka własna, ogniska

Terminy : 06.02 - 13.02.2021

Akwen nawigacyjny: Atlantyk Wschodni

Miejsce początku i końca rejsu: San Miguel / Las Galletas

Przelot: Warszawa - Tenerife Sur

Cena: 490 EUR

Przykładowa trasa : San Miguel – San Sebastian – Santa Cruz de la Palma – Puerto de las Vueltas – Puerto de la Estaca – Las Galletas

Wyspy Kanaryjskie są doskonałym miejscem na ucieczkę przed zimowym mrozem; temperatura rzadko spada tam poniżej 20°C, rzadko też pada tam deszcz, zaś wiatru nie brakuje. Odległości pomiędzy poszczególnymi wyspami pozwalają każdego dnia odwiedzić inną lub zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu i poświęcić chwilę na lądowe zwiedzanie. Jednak, oprócz plaż pod palmami, oceanu szumiącego u stóp i słońca nad głową, są jeszcze Kanaryjczycy. Oczywiście, są mili i otwarci, zaznacie ich sympatii nawet nie kupując od nich czegokolwiek, ale nie to stanowi ich podstawowych zalet. Atutem mieszkańców wysp Kanaryjskich jest umiejętność spontanicznej zabawy. 

Średnia temperatur w styczniu i lutym na archipelagu to 21°C, ogólnie rzecz biorąc, klimat wysp w E jego części jest trochę cieplejszy (bliżej Afryki), a woda tam zimniejsza, zaś tych w W części jest trochę chłodniejszy (z cieplejszą wodą). Warunki pogodowe są stabilne, deszcz występuje średnio 4 dni w miesiącu, a wiatr niemal niezmiennie wieje z sektora N-NE.gacji.

Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu oceanicznego, ze stoczni Dufour, Jeanneau lub Dehler, z wygodnymi, szerokimi kojami z pościelą łóżkową, łazienkami z prysznicem oraz kompletnie wyposażonym kambuzem. Jacht spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa (kamizelki ratunkowe, radio UKF, środki wzywania pomocy, etc.), z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym. Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu.

Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, wymaga podziału załogi na wachty, co najmniej dwu-osobowe.

Przed rejsem sporządzana jest lista załogi, zawierająca podstawowe dane uczestników, wymagane przez władze. Żeglować będziemy po wodach unijnych, wiec wystarczy mieć dowód osobisty. Warto posiadać kartę EKUZ oraz ubezpieczyć się turystycznie od NW i KL.

Koszt tygodniowego rejsu obejmuje jacht, jego wyposażenie oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, wydatki bieżące (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.), są pokrywane w kasy jachtu, na którą trzeba liczyć składkę 150 EUR/os. Kwota pozostała z kasy jachtu na koniec rejsu, jest zwracana uczestnikom, w równych częściach.

Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148                                kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa

Więcej informacji na stronie wrejs.pl 

Terminy: 29.05 - 05.06.2021 i 05.06 - 12.07.2021

Akwen nawigacyjny: Morze Korsyki i Tyrreńskie

Miejsce początku i końca rejsu: Piombino lub Olbia

Przelot: Warszawa - Piza lub Warszawa - Olbia

Z dala od hoteli, kurortów i tłumów, w kameralnym towarzystwie, na nieczarterowym jachcie, płyniemy do ustronnych zakątków Korsyki, w najlepszym okresie roku, kiedy nie ma jeszcze upałów, tłoku i zmęczonych spojrzeń lokalesów. 

Korsyka i Sardynia, urok ciepłego morza, pięknej architektury, nieokiełznanej  przyrody i wyśmienitej kuchni lokalnej składają się na niezapomnianą żeglarską wyprawę. Na morzu rozciągającym się od Toskanii aż do zachodnich brzegów Sardynii rzadko występuje cisza, a wybrzeże wyspy usiane jest criques – zatoczkami, gdzie noc na kotwicy z dala od portowego zgiełku jest osobnym doświadczeniem. 

Korsyka jest górzysta, jej szczyty są wyższe niż Tatry i nie pozostają bez wpływu na mikroklimat wyspy, a w szczególności na wiejące w okolicy wiatry. Odkrywanie zachodniej i południowej części wyspy dostarczy nie tylko żeglarskich wrażeń, Bonifacio zachwyca swoim położeniem i średniowieczną architekturą. Podmorski świat pełen życia także warto odkryć, nurkując swobodnie w osłoniętych criques, z dala od głównych szlaków i ośrodków turystycznych.

Średnia temperatura wody w tym akwenie pod koniec czerwca to 23°C – 25°C. Temperatury powietrza są wyższe, ale na szczęście letnie upały nie doskwierają tutaj często. Na wodzie jest chłodniej niż na lądzie, trzeba to wziąć pod uwagę. Klimat na morzu jest stabilny, z wiatrami dominującymi w czerwcu i lipcu z sektora W – NW. Nie ma tutaj typowego latem na Egejskim meltemi. Zachmurzenie pojawia się głównie nad lądem z uwagi na górzystą topografię wyspy.

Przykładowa trasa: Scarlino - Montecristo -  Bonifacio - La Maddalena - Rondinara - Elba - Scarlino

Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego, etc. Jacht jest w pełni wyposażony w tym względzie, co sprawdzamy przed wypłynięciem.

Rejs odbędzie się na wygodnym i bezpiecznym jachcie ze stoczni Bénéteau lub Dufour, z przestronnymi kajutami wraz z pościelą i ręcznikami, kuchnią, łazienką z prysznicem i WC. Jednostka z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, żaglami marszowymi z pełnolistwowym grotem, oraz pontonem i silnikiem zaburtowym. 

Jednostka o dużej dzielności, w kursach na wiatr szybsza niż katamaran porównywalnej klasy, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu. Odpowiednio głęboki kil zmniejsza podatność jachtu na przechył, a jednocześnie pozwala kotwiczyć blisko brzegu w zatokach i basenach portowych.

Koszt tygodniowego rejsu: 560 EUR/os, specjalne oferty dla dzieci. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)

Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148                                          kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa

Więcej o żeglowaniu z dziećmi:

http://podroze.se.pl/poradnik/maluch-na-pokladzie-czyli-jak-bezpiecznie-zeglowac/4386/

Yacht Club Albatros wraz z Politechniką Łódzką  zaprasza na
 
REJS MATURZYSTÓW I STUDENTÓW
PO WIELKICH JEZIORACH MAZURSKICH.
 
      W 2021 brak terminu w przypadku zainteresowania ofertą proszę o kontakt pod nr 603677788

 

 
 
 
 
 
 ZAPISY NA REJSY TRWAJĄ!

W OBECNEJ SYTUACJI EPIDEMIOLOGICZNEJ SPĘDZANIE WAKACYJNEGO CZASU NA JACHCIE ZE STAŁĄ ZAŁOGĄ, Z DALA OD ZGIEŁKU MIAST, W OTOCZENIU MAZURSKIEJ PRZYRODY WYDAJE SIĘ BYĆ JEDNĄ Z BEZPIECZNIEJSZYCH OPCJI.

MONITORUJEMY NA BIEŻĄCO ZARZĄDZENIA MINISTERSTWA ZDROWIA ZWIĄZANE Z ORGANIZACJĄ WYPOCZYNKU. DOSTOSUJEMY LICZEBNOŚĆ UCZESTNIKÓW DO AKTUALNYCH WYMOGÓW. JACHTY BĘDĄ WYPOSAŻONE W NIEZBĘDNE ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY. 

W PRZYPADKU NAGŁEGO ZAKAZU ORGANIZACJI IMPREZY GWARANTUJEMY ZWROT WPŁATY ZA REJS.

 
 
 
 
 
 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk

Gdzie rozpoczyna się rejs?
Szlak Wielkich Jezior Mazurskich - port rozpoczęcia i zakończenia: Akademicki Związek Sportowy Wilkasy nad jeziorem Niegocin.

Jak wygląda rejs? 
Uczestnicy są podzieleni na 5 osobowe załogi i zakwaterowani na jachtach. Wszystkie jachty biwakują w tym samym miejscu i w ciągu dnia starają się płynać razem. 
Zależnie od warunków pogodowych rejs kieruje się w różne przeurocze zakątki Mazur. Zawijamy do popularnych żeglarskich miejscowości -  Sztynortu, Mikołajek, Giżycka. Zwiedzamy śluzy poniemieckie, bunkry, Wilczy Szaniec.  Dni rejsu mijają szybko na całodziennym pływaniu i poznawaniu niezliczonych tajników żeglarstwa. A wieczory?? Ogniska, szanty, małe piwo…

Zapewniamy :
·         zakwaterowanie na jachtach Tango730 sport, Sasanka                  Viva 700, Twister, Tango, Antila
·         pełne wyżywienie
·         ubezpieczenie NNW
·         opiekę sprawdzonej kadry
·         opłaty portowe i biwakowe
·         wspaniałą atmosferę i świetną zabawę
 
 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk (możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17)

Dla kogo przeznacziny jest rejs?
Przeznaczony jest dla  studentów - osób, które nie były jeszcze nigdy na żaglach, a chciałyby sprawdzić czy zasmakują w tym fascynującym sporcie. Również dla posiadaczy stopnia żeglarza jachtowego rejs ten będzie okazją do pogłębienia swojej niedawno zdobytej wiedzy z zakresu prowadzenia jachtu.
W przypadku zebrania minimum 4 osób zainteresowanych szkoleniem na stopień żeglarza jachtowego instnieje możliwość zorganizowania takiego szkolenia i zakończenia rejsu zdobyciem podstawowych uprawnień żeglarskich.

Na jakich jachtach pływamy ?
Rejsy wędrowne organizujemy na własnych, świetnie wyposażonych i utrzymanych  jachtach kabinowych. W skład naszej armady wchodzą m.in. Tango, Viva 700, Antila.


Skład załogi rejsowej.
Załogi liczą 5 osób, na które przypada jeden doświadczony sternik - opiekun. Cały rejs liczy około 30 osób. Takie nieduże rozmiary imprezy pozwalają na bezpieczne pływanie i biwakowanie, bez żadnych trudności w opiece nad zbyt dużą grupą młodych ludzi. Ograniczona liczba uczestników pozwala wszystkim  dobrze się poznać i zintegrować, dzięki czemu cały obóz stanowi niezwykle zgrany zespół.

Wyżywienie.
W kadrze jest miejsce dla specjalnej osoby zajmującej się wyżywieniem uczestników. Jest to tzw. intendentka (przez niektórych zwana “inteligentką “ ;)) która decyduje o menu dnia i dostarcza odpowiednich składników niezbędnych do przygotowania posiłków, które załogi same przygotowują pod czujnym okiem swoich sterników. Taki sposób żywienia nie tylko w większym stopniu integruje młodzież, ale także niezwykle skutecznie uczy samodzielności.
 
Czy rejs jest bezpieczny?
Nad całością przedsięwzięcia czuwa organizator. Co ważne - jest on dostępny o każdej porze dnia i nocy. W razie nieprzewidzianych kłopotów na trasie rejsu ma możliwość szybkiej interwencji. Bezpośrednio o bezpieczeństwo uczestników dba Komandor rejsu oraz na każdym jachcie doświadczony Sternik.
 
Wymagania:
- legitymacja studencka
- dobre chęci :)
 

Masz pytania ? Dzwoń teraz 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk

Rejs stażowo - szkoleniowy

po Bałtyku i Morzu Północnym

 

Termin                                                                     

 I   21 08  -  30  08 2016       Trasa: Szczecin -  Amsterdam    

II   30 08  -  08 09 2016        Trasa: Amsterdam  - Szczecin                   

Rejs po rodzimym Bałtyku i Morzu Północnym organizujemy dla osób, które już wcześniej zasmakowały w żeglarstwie, posiadają podstawowe uprawnienia, a pałają nieodpartą chęcią poznania czegoś nowego, emocjonującego i niezwykłego, pragną wciąż rozwijać swoje umiejętności żeglarskie.  Morze Bałtyckie jest trudne, zimne i wymagające, a jednocześnie kusi swym urokiem niejednego pretendenta do tytułu nieustraszonego wilka morskiego. Pod żaglami dużego, stalowego, dzielnego i bezpiecznego jachtu  kursanci mogą zdobyć cenne doświadczenie w trudnych warunkach żeglugowych.

 

 Cena: 1595 pln

          250 pln kasa jachtu ( opłaty portowe, paliwo, wyżywienie do rozliczenia na koniec rejsu )

          250 pln Bus- do lub z Amsterdamu ( dojazd do lub z Szczecina we własnym zakresie ) 

 

Zapewniamy:

    •       kapitana

    •       jacht Cetus 8  "Gaudeamus"

    •       staż do stopnia  JACHTOWEGO  STERNIKA MORSKIEGO    

    •       ubezpieczenie KL

    •       wyżywienie ( kasa jachtu ) 

    •       szkolenie z obsługi GPS, UKF oraz innego sprzętu pokładowego

    •       niezapomnianą przygodę pod żaglami

Komandorem rejsu jest Kapitan Krzysztof Stańczyk tel.+ 48  605 736 440 

W czasie rejsu zależnie od warunków pogodowych  istnieje możliwość wypływania ok. 100 godzin, które niezbędne są do uzyskania stażu do stopnia sternika morskiego.

     

                                     CZAS POPŁYNĄĆ NA MORZE!!!

 

 szczegóły na maila: biuro@zeglarskiewakacje.pl

 

Masz pytania dzwoń  teraz +48 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk



Galeria