Kursy na stopień Sternika Motorowodnego w Łodzi
Terminy indywidualne umawiamy pod nr 603 67 77 88
Najbliższy termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 15 wrzesnia godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 16 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 23 wrzesnia godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 24 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 29 wrzesnia godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 30 września 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 6 października godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 7 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 13 października godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 14 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 20 października godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 21 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Kolejny termin
Zajęcia teoretyczne w piątek 27 października godzina 1700 - 2000
Zajęcia praktyczne w grupach 3 osobowych: sobota 28 października 2023 godzina 0900 - 1200 albo 1200- 1500 albo 1500 - 1800 - Łódź, Stawy Stefańskiego, ul. Patriotyczna 3 - do wyboru jedna z tych grup.
Egzamin zaraz po zajciach praktycznych !
Uprawnienia sternika motorowodnego pozwalają na: prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń mocy (w tym skuterów wodnych) oraz prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba poniżej 12 m po wodach morskich w strefie 2 mil morskich od brzegu w porze dziennej.
Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk Możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17.
Gdzie się odbywa kurs?
- zajęcia teoretyczne: w siedzibie YC Albatros Pabianice ul. Chłodna 9
- zajęcia praktyczne: Stawy Stefańskiego Łódż Górna - przystań
Wake&roll ul Patriotyczna 3
Co Ci daje ten kurs?
Uzyskujesz niezbędną wiedzę (praktyczną i teoretyczną) do egzaminu na stopień sternika motorowodnego (możesz do niego przystąpić na koniec szkolenia), który jest zwieńczeniem kursu. Przyjazna, wolna od stresu atmosfera, którą tworzą egzaminatorzy pozwoli każdemu swobodnie przejść przez ten nieprzyjemny etap zdobywania wymarzonych uprawnień.
Jak wygląda egzamin?
Część teoretyczna jest przeprowadzana w formie pisemnej. Zdający w ciągu 90 minut musi odpowiedzieć na 75 pytań testowych (jednokrotnego wyboru). Egzamin pisemny odbywa się w sali w porcie ul Patriotyczna 3 w Łodzi.
W części praktycznej egzaminowany potwierdza swoją umiejętność bezpiecznego prowadzenia łodzi motorowej i stosowania w praktyce wiadomości technicznych i nautycznych.
Wymagania : - ukończone 14 lat
Kto szkoli ?
Kapitanowie Motorowodni – Instruktorzy Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego
Cena 495 pln
Zapewniamy:
· Motorówkę Galia 475 z silnikiem Yamaha 60 KM
· bezpieczeństwo na wodzie
· wykwalifikowaną kadrę instruktorską
· pełne szkolenie teoretyczne i praktyczne do egzaminu na stopień sternika motorowodnego
· wspaniały wypoczynek i świetną zabawę
Cena nie zawiera :
· kosztów egzaminu 250 pln; zniżka 50% dla osób poniżej 26 roku życia,cuczących się - 125 pln
· kosztów patentu 50 pln; zniżka 50% dla osób poniżej 26 roku życia, uczących się - 25 pln
Procedura uzyskania patentu
Po egzaminie każdy indywidualnie występuje do Polskiego Związku Motorowodnego z wnioskiem o wydanie patentu.
Do wystawienia patentu należy zebrać następujące dokumenty:
- wygenerowany elektronicznie wniosek o wydanie patentu motorowodnego - https://patenty.pzmwinw.pl/
- zaświadczenie o zdaniu egzaminu wystawione przez komisję egzaminacyjną (oryginał);
- w przypadku osoby małoletniej pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na uprawianie turystyki wodnej - pobierz z http://zeglarskiewakacje.pl/Upload/zgoda%20rodzic%C3%B3w.pdf
- zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm
- dowód opłaty za wydanie patentu w wysokości 50 zł (25 zł - uczniowie i studenci do 26. roku życia) - opłaty można dokonać przez system dotpay lub przelewem na numer konta, który zostanie podany po wygenerowaniu wniosku
- kserokopię dokumentu upoważniającego do zniżki (uczniowie i studenci) - ważna legitymacja szkolna/studencka
Wyżej wymienione dokumenty należy przysłać pocztą, bądź dostarczyć osobiście do biura Polskiego Związku Motrowodnego i Narciarstwa Wodnego:
Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
ul. Nowogrodzka 40, 00-691 Warszawa
Ramowy plan dnia zajęć praktycznych:
Kursanci są podzieleni na grupy 3 osobowe. Ilość grup jest uzależniona od liczby kursantów. Podczas zajęć praktycznych uczymy się BEZPIECZNEGO użytkowania i obsługiwania wszystkich urządzeń motorówki. Ćwiczymy objęte programem szkoleniowym manewry oraz kilka nieobowiązkowych, ale bardzo przydatnych podczas późniejszego pływania.
Zapraszamy na kurs radiooperatora SRC (UKF)
4 listopada 2023 godzina 0900 - 1600 - ostatnie wolne miejsca !
Kurs trwa około 8 godzin, kończy się egzaminem.
Obecnie każdy statek morski- jacht, motorówka musi posiadać na swoim pokładzie „UKF-kę” z przystawką DSC - mówią o tym przepisy bezpieczeństwa, dobra praktyka morska i zdrowy rozsądek. Każdy, kto chce wyczarterować lub prowadzić jacht np w Chorwacji lub w Polsce, musi posiadać uprawnienia operatora bliskiego zasięgu SRC (Short Range Certyficate). Większość firm czarterowych wymaga od skippera posiadania tych uprawnień i warunkuje tym udostępnienie jednostki.
Według umów międzynarodowych, prawo posługiwania się radiem ma osoba posiadająca uprawnienia operatora SRC lub osoba pod jego (jej) bezpośrednim nadzorem. W praktyce oznacza to, iż na pokładzie każdego jachtu morskiego musi znajdować się przynajmniej jedna osoba ze świadectwem SRC.
Masz pytania ? Dzwoń teraz + 48 603 67 77 88 kpt. Przemek Stańczyk ( możesz telefonować w dni robocze od 8 do 20, w soboty i niedziele od 10 do 17 )
CZEGO I JAK UCZYMY ?
Koncentrujemy się na ważnych zagadnieniach dotyczących korespondencji radiowej. Nie będziemy Was uczyć, na jakiej częstotliwości nadają poszczególne kanały, jakie są rodzaje modulacji fali, natomiast będziemy dużo czasu spędzać na praktycznym używaniu radia. Czy ktoś wie, na jakiej częstotliwości działają nasze telefony komórkowe? Myślę, że nie – mimo to wszyscy potrafimy przez nie rozmawiać. Każdy natomiast powinien wiedzieć, jakie formuły obowiązują podczas akcji ratunkowej czy przy wywołaniu innej jednostki.
Kurs zaczyna się rano o godz. 09:00 i ,z krótkimi przerwami, trwa do 17:00. Po kilku godzinach ćwiczeń, każdy z Was jest w stanie zaprezentować umiejętność praktycznej obsługi radia z przystawką DSC, umie odebrać i nadać komunikaty oraz zna zasady korespondencji radiowej. Pod koniec zajęć piszemy krótki test jednokrotnego wyboru z dwoma pytaniami opisowymi. Warto dodać, iż każdy z zarejestrowanych kursantów otrzymuje dostęp do osobistej strefy logowania, w której może pobrać materiały szkoleniowe oraz sprawdzić swoją wiedzę za pomocą elektronicznie generowanego testu. Testy tworzą się losowo w oparciu o pytania egzaminacyjne, a nadzorujący algorytm dopasowuje zestawy w odniesieniu do wcześniejszych wyników.
SPRZĘT
Zajęcia praktyczne odbywają się na rzeczywistych radiach morskich ICOM M411, a nie na symulatorach komputerowych. Radia te są powszechnie spotykane na jednostkach czarterowych i na półkach sklepowych całego świata.
Icom przygotował dla nas specjalne zestawy treningowe (pozbawione końcówki mocy), które umożliwiają nadawanie i odbieranie komunikatów DSC oraz procedur głosowych, nawet w warunkach portowych. Komunikacja odbywa się po kablu sieciowym, dzięki czemu możemy bezpiecznie prowadzić zajęcia w portach i na statkach, z pełnym odwzorowaniem rzeczywistości (słyszymy rozmowy blisko przepływających jednostek, a w tym czasie wysyłamy i odbieramy sygnały DISTRESS).
DLACZEGO U NAS ?
U nas nie stracicie paru dni na wkuwanie wiadomości, których nigdy nie wykorzystacie, nie będziecie musieli brać urlopu lub jechać specjalnie na egzamin w innym terminie i do innego miasta. Wszystko załatwicie w jeden dzień, w jednym miejscu, zdobywając przy tym praktyczną wiedzę i przydatne umiejętności.
Uczymy tak długo, aż pomyślnie zdacie egzamin. Całość prowadzona jest w bardzo bezstresowy sposób.
Dla nas najważniejsza jest skuteczność edukacji i Wasze zadowolenie, a największą nagrodą - dobra opinia. Najbardziej cieszą nas niezależne wypowiedzi na forach dyskusyjnych np. na grupie pl.rec.zeglarstwo i innych forach żeglarskich.
KURS
Kurs prowadzony jest w języku polskim, materiały szkoleniowe są po polsku, procedury radiowe odbywają się w języku angielskim lub polskim (zależy od woli kursanta - preferujemy angielski), test jest w języku angielskim, ale dla chętnych dysponujemy tłumaczeniami.
Preferowana jest znajomość języka angielskiego na poziomie zrozumienia tekstu, ale nie jest to warunek udziału w kursie.
PATENT i POTWIERDZENIE ZDANIA EGZAMINU
Patent wysyłany jest bezpośrednio z Anglii na wskazany w formularzu adres korespondencyjny. Trwa to od 3 do 8 tygodni od momentu zakończenia kursu.
Po pomyślnie zdanym egzaminie każdy z kursantów może otrzymać pisemne potwierdzenie (PDF) o tym, iż zdał egzamin i oczekuje na wydanie certyfikatu. Ten dokument pozwala czarterować jachty w Chorwacji i prowadzić rejsy. Do tej pory wystawiliśmy kilkaset takich potwierdzeń i nigdy nie słyszeliśmy o jego zakwestionowaniu przez jakiekolwiek służby morskie.
WAŻNOŚĆ i OBOWIĄZYWANIE PATENTU
Patent jest ważny na całym świecie (również i w Polsce), można na jego podstawie pływać w strefie GMDSS 1 oraz rejestrować stacje radiowe na prywatnych i komercyjnych jednostkach w odpowiednich urzędach danego kraju (w Polsce jest to Urząd Komunikacji Elektronicznej).
MUŚISZ MIEĆ ZE SOBĄ:
- zdjęcie o wymiarach 3,5 na 4,5 cm (nowego lub starego typu, czarno białe lub kolorowe)
- kartki/zeszyt i coś do pisania
- dobry humor
- potwierdzenie zapisu na egzamin ( do wygenerowania ze strony RYA )
PEŁNE KOSZTY KURSU SRC WRAZ Z EGZAMINEM:
cena kursu 450 zł (140 zł zaliczka przelewem zaraz po dokonaniu rezerwacji, reszta gotówką na miejscu) + książka 60 zł ( płatne na miejscu gotówką ) + egzamin 60 funtów ( płatne przelewem na konto RYA )
17.09 - 24.09.2022
Akwen nawigacyjny: Morze Celtyckie i Zatoka Biskajska
Miejsce początku i końca rejsu: Trinité-Sur-Mer
Przelot: Warszawa - Bruksela - Nantes, do portu dojazd samochodem
Półwysep bretoński ma bardzo zróżnicowaną linię brzegową, usianą gęsto portami w ujściach rzek, a sam akwen z licznymi wyspami stanowi doskonałe miejsce do szkolenia. Ponadto, nietknięta masową turystyką, Bretania zachowała miejscami klimat XIX-wiecznego żeglarstwa: architektura portowa, drewniane jachty i kutry, muzea marynistyczne gdzie stoją jednostki pamiętające czasy herbacianych kliprów. Bretania to także kuchnia inna niż we Francji, i ludzie żeglujący tu od pokoleń, w dobrą i złą pogodę.
Jest tam ciepło, wiatru i delfinów nie brakuje, a w porty, miasteczka i plaże nie wgryzł się beton. Nice playground – mówią o tym miejscu angielscy żeglarze. Bretania zasługuje na uwagę z wielu powodów, oprócz wiatru i delfinów, można tam doświadczyć oceanicznych pływów jak nigdzie w Europie ; ich skok w Saint Malo sięga 13 m wysokości (a w Granville nawet 16 m). Na otwartej wodzie, przekłada się to na prądy o zmiennej sile i kierunku. O ile na Morzu Północnym, prąd pływowy stanowi utrudnienie dla żeglarzy, zlekceważenie go w Bretanii grozi poważnymi konsekwencjami dla jachtu i załogi. Zdobywanie umiejętności nawigowania w takich warunkach jest jednym w celów wyprawy w ten rejon. Ponadto, w czasie rejsu będziemy szkolić się znawigacji terrestrycznej i astronawigacji, przy użyciu kompasu i sekstantu.
W zależności od profilu i oczekiwań załogi, każdy z planowanych rejsów może mieć mniej lub bardziej wytężony charakter, od kabotażu u wybrzeży Francji z większą dozą manewrówki na wodach pływowych, po wyprawę przez Biskaje do Hiszpanii i z powrotem, podczas której skupimy się na astronawigacji.
Bardziej niż na ilości godzin stażu morskiego, zależy nam na ich jakości.
Wrzesień jest słonecznym miesiącem w Bretanii, średnie temperatury w tym okresie to 17°C – 20°C. Na wodzie jest chłodniej niż na lądzie, trzeba to wziąć pod uwagę. Temperatura wody waha się od 16°C do 17°C, więc do kąpieli przyda się pianka. Tak jak latem, klimat jest stabilny, za to wiatr jest już bardziej obecny, mimo to, do późnojesiennych sztormów jeszcze daleko.
Przykładowa trasa: Trinité-Sur-Mer - Port Tudy (33Nm) - Douarnenez (83Nm) - Paimpol (145Nm) - Camaret-Sur-Mer (132Nm) - Lorient (90Nm) - Trinité-Sur-Mer (32Nm)
Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, wymaga podziału załogi na wachty, co najmniej dwu-osobowe.
Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu pływowego, typu RM lub Jeanneau (rejs kabotażowy) albo półregatowa jednostka klasy First lub Sun Fast (rejs transbiskajski). Pełnomorski jacht z przestronnymi kajutami, kuchnią, łazienką z prysznicem i WC oraz pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, a także pontonem z silnikiem zaburtowym. Żagle marszowe z pełnolistwowym grotem oraz spinaker symetryczny.
Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu. Konstrukcja kadłuba charakteryzująca się odpowiednim profilem kilu lub wyposażona w kile bliźniacze, pozwala na bezpieczny kabotaż; cumowanie w portach osuchowych oraz kotwiczenie blisko brzegu w zatokach. W przypadku rejsu transbiskajskiego, preferowany będzie jacht o większym potencjale szybkości i o większej dzielności.
Koszt tygodniowego rejsu: 650 EUR/os. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)
Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148 kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa
Więcej informacji na stronie wrejs.pl
Akwen nawigacyjny: Morze Egejskie Cyklady
Miejsce początku i końca rejsu: Ateny
Przelot: Modlin-Ateny (Ryanair)
Terminy:
15 10 - 22 10 2022
Jacht - Katamaran Lagoon
Cena 590 euro - dorosły , 490 euro dziecko
Grecja jest najbardziej wyspiarskim krajem w Europie, a żeglowanie od wieków jest koniecznością na archipelagach morza Egejskiego. Jesienią wiatry są bardziej sprzyjające i stabilne. Ponadto, cały region jest znany z niezmiennie słonecznej pogody, od wiosny do późnej jesieni, a temperatura wody w pażdzierniku osiąga 22°C do 24°C.
Dystans pomiędzy wyspami pozwala każdego dnia odkrywać inną, nie nużąc młodych wilków morskich, które będą miały czas i na naukę sztuki żeglarskiej, i na zabawę w przejrzystej wodzie w cichych zatoczkach odwiedzanych po drodze. Dzieci będą mogły, w bezpiecznych warunkach, uczestniczyć w manewrach, poznawać elementy nawigacji, uczyć się węzłów, sterować.
Rejs odbędzie się na wygodnym i bezpiecznym katamaranie typu Nautitech lub Lagoon, z przestronnymi kajutami wraz z pościelą i ręcznikami, kuchnią, kilkoma łazienkami z prysznicem i WC. Jednostka z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, żaglami marszowymi z pełnolistwowym grotem, oraz pontonem i silnikiem zaburtowym. Katamaran jest dodatkowo wyposażony w środki bezpieczeństwa dostosowane dla dzieci.
Katamaran zapewnia żeglarzom więcej przestrzeni mieszkalnej, jest też znacznie mniej podatny na przechył, co zwiększa wygodę żeglowania, a ponadto, w kursach pełnych, ma potencjał pływania szybciej niż jednokadłubowiec. Mniejsze zanurzenie pozwala głębiej kotwiczyć katamaranem w zatokach i basenach portowych.
Koszt tygodniowego rejsu : 590EUR/os, 490 EUR/ dziecko. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)
Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl
tel.: 888 011 148
kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa
kpt Przemek Stańczyk biuro@zeglarskiewakacje.pl
tel: 603 677 788
kapitan jachtowy PZŻ, instruktor żeglarstwa
Więcej o żeglowaniu z dziećmi:
Terminy : 06.02 - 13.02.2021
Akwen nawigacyjny: Atlantyk Wschodni
Miejsce początku i końca rejsu: San Miguel / Las Galletas
Przelot: Warszawa - Tenerife Sur
Cena: 490 EUR
Przykładowa trasa : San Miguel – San Sebastian – Santa Cruz de la Palma – Puerto de las Vueltas – Puerto de la Estaca – Las Galletas
Wyspy Kanaryjskie są doskonałym miejscem na ucieczkę przed zimowym mrozem; temperatura rzadko spada tam poniżej 20°C, rzadko też pada tam deszcz, zaś wiatru nie brakuje. Odległości pomiędzy poszczególnymi wyspami pozwalają każdego dnia odwiedzić inną lub zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu i poświęcić chwilę na lądowe zwiedzanie. Jednak, oprócz plaż pod palmami, oceanu szumiącego u stóp i słońca nad głową, są jeszcze Kanaryjczycy. Oczywiście, są mili i otwarci, zaznacie ich sympatii nawet nie kupując od nich czegokolwiek, ale nie to stanowi ich podstawowych zalet. Atutem mieszkańców wysp Kanaryjskich jest umiejętność spontanicznej zabawy.
Średnia temperatur w styczniu i lutym na archipelagu to 21°C, ogólnie rzecz biorąc, klimat wysp w E jego części jest trochę cieplejszy (bliżej Afryki), a woda tam zimniejsza, zaś tych w W części jest trochę chłodniejszy (z cieplejszą wodą). Warunki pogodowe są stabilne, deszcz występuje średnio 4 dni w miesiącu, a wiatr niemal niezmiennie wieje z sektora N-NE.gacji.
Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu oceanicznego, ze stoczni Dufour, Jeanneau lub Dehler, z wygodnymi, szerokimi kojami z pościelą łóżkową, łazienkami z prysznicem oraz kompletnie wyposażonym kambuzem. Jacht spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa (kamizelki ratunkowe, radio UKF, środki wzywania pomocy, etc.), z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym. Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu.
Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, wymaga podziału załogi na wachty, co najmniej dwu-osobowe.
Przed rejsem sporządzana jest lista załogi, zawierająca podstawowe dane uczestników, wymagane przez władze. Żeglować będziemy po wodach unijnych, wiec wystarczy mieć dowód osobisty. Warto posiadać kartę EKUZ oraz ubezpieczyć się turystycznie od NW i KL.
Koszt tygodniowego rejsu obejmuje jacht, jego wyposażenie oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, wydatki bieżące (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.), są pokrywane w kasy jachtu, na którą trzeba liczyć składkę 150 EUR/os. Kwota pozostała z kasy jachtu na koniec rejsu, jest zwracana uczestnikom, w równych częściach.
Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148 kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa
Więcej informacji na stronie wrejs.pl
Terminy: 29.05 - 05.06.2021 i 05.06 - 12.07.2021
Akwen nawigacyjny: Morze Korsyki i Tyrreńskie
Miejsce początku i końca rejsu: Piombino lub Olbia
Przelot: Warszawa - Piza lub Warszawa - Olbia
Z dala od hoteli, kurortów i tłumów, w kameralnym towarzystwie, na nieczarterowym jachcie, płyniemy do ustronnych zakątków Korsyki, w najlepszym okresie roku, kiedy nie ma jeszcze upałów, tłoku i zmęczonych spojrzeń lokalesów.
Korsyka i Sardynia, urok ciepłego morza, pięknej architektury, nieokiełznanej przyrody i wyśmienitej kuchni lokalnej składają się na niezapomnianą żeglarską wyprawę. Na morzu rozciągającym się od Toskanii aż do zachodnich brzegów Sardynii rzadko występuje cisza, a wybrzeże wyspy usiane jest criques – zatoczkami, gdzie noc na kotwicy z dala od portowego zgiełku jest osobnym doświadczeniem.
Korsyka jest górzysta, jej szczyty są wyższe niż Tatry i nie pozostają bez wpływu na mikroklimat wyspy, a w szczególności na wiejące w okolicy wiatry. Odkrywanie zachodniej i południowej części wyspy dostarczy nie tylko żeglarskich wrażeń, Bonifacio zachwyca swoim położeniem i średniowieczną architekturą. Podmorski świat pełen życia także warto odkryć, nurkując swobodnie w osłoniętych criques, z dala od głównych szlaków i ośrodków turystycznych.
Średnia temperatura wody w tym akwenie pod koniec czerwca to 23°C – 25°C. Temperatury powietrza są wyższe, ale na szczęście letnie upały nie doskwierają tutaj często. Na wodzie jest chłodniej niż na lądzie, trzeba to wziąć pod uwagę. Klimat na morzu jest stabilny, z wiatrami dominującymi w czerwcu i lipcu z sektora W – NW. Nie ma tutaj typowego latem na Egejskim meltemi. Zachmurzenie pojawia się głównie nad lądem z uwagi na górzystą topografię wyspy.
Przykładowa trasa: Scarlino - Montecristo - Bonifacio - La Maddalena - Rondinara - Elba - Scarlino
Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego, etc. Jacht jest w pełni wyposażony w tym względzie, co sprawdzamy przed wypłynięciem.
Rejs odbędzie się na wygodnym i bezpiecznym jachcie ze stoczni Bénéteau lub Dufour, z przestronnymi kajutami wraz z pościelą i ręcznikami, kuchnią, łazienką z prysznicem i WC. Jednostka z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, żaglami marszowymi z pełnolistwowym grotem, oraz pontonem i silnikiem zaburtowym.
Jednostka o dużej dzielności, w kursach na wiatr szybsza niż katamaran porównywalnej klasy, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu. Odpowiednio głęboki kil zmniejsza podatność jachtu na przechył, a jednocześnie pozwala kotwiczyć blisko brzegu w zatokach i basenach portowych.
Koszt tygodniowego rejsu: 560 EUR/os, specjalne oferty dla dzieci. Koszt obejmuje jacht, jego wyposażenie dodatkowe oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, trzeba liczyć 150 EUR składki na kasę jachtu (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.)
Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148 kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa
Więcej o żeglowaniu z dziećmi:
http://podroze.se.pl/poradnik/maluch-na-pokladzie-czyli-jak-bezpiecznie-zeglowac/4386/
Rejs stażowo - szkoleniowy
po Bałtyku i Morzu Północnym
Termin
I 21 08 - 30 08 2016 Trasa: Szczecin - Amsterdam
II 30 08 - 08 09 2016 Trasa: Amsterdam - Szczecin
Rejs po rodzimym Bałtyku i Morzu Północnym organizujemy dla osób, które już wcześniej zasmakowały w żeglarstwie, posiadają podstawowe uprawnienia, a pałają nieodpartą chęcią poznania czegoś nowego, emocjonującego i niezwykłego, pragną wciąż rozwijać swoje umiejętności żeglarskie. Morze Bałtyckie jest trudne, zimne i wymagające, a jednocześnie kusi swym urokiem niejednego pretendenta do tytułu nieustraszonego wilka morskiego. Pod żaglami dużego, stalowego, dzielnego i bezpiecznego jachtu kursanci mogą zdobyć cenne doświadczenie w trudnych warunkach żeglugowych.
Cena: 1595 pln
250 pln kasa jachtu ( opłaty portowe, paliwo, wyżywienie do rozliczenia na koniec rejsu )
250 pln Bus- do lub z Amsterdamu ( dojazd do lub z Szczecina we własnym zakresie )
Zapewniamy:
• kapitana
• jacht Cetus 8 "Gaudeamus"
• staż do stopnia JACHTOWEGO STERNIKA MORSKIEGO
• ubezpieczenie KL
• wyżywienie ( kasa jachtu )
• szkolenie z obsługi GPS, UKF oraz innego sprzętu pokładowego
• niezapomnianą przygodę pod żaglami
Komandorem rejsu jest Kapitan Krzysztof Stańczyk tel.+ 48 605 736 440
W czasie rejsu zależnie od warunków pogodowych istnieje możliwość wypływania ok. 100 godzin, które niezbędne są do uzyskania stażu do stopnia sternika morskiego.
CZAS POPŁYNĄĆ NA MORZE!!!
szczegóły na maila: biuro@zeglarskiewakacje.pl
Masz pytania dzwoń teraz +48 603 67 77 88 kpt Przemek Stańczyk