Terminy : 06.02 - 13.02.2021
Akwen nawigacyjny: Atlantyk Wschodni
Miejsce początku i końca rejsu: San Miguel / Las Galletas
Przelot: Warszawa - Tenerife Sur
Cena: 490 EUR
Przykładowa trasa : San Miguel – San Sebastian – Santa Cruz de la Palma – Puerto de las Vueltas – Puerto de la Estaca – Las Galletas
Wyspy Kanaryjskie są doskonałym miejscem na ucieczkę przed zimowym mrozem; temperatura rzadko spada tam poniżej 20°C, rzadko też pada tam deszcz, zaś wiatru nie brakuje. Odległości pomiędzy poszczególnymi wyspami pozwalają każdego dnia odwiedzić inną lub zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu i poświęcić chwilę na lądowe zwiedzanie. Jednak, oprócz plaż pod palmami, oceanu szumiącego u stóp i słońca nad głową, są jeszcze Kanaryjczycy. Oczywiście, są mili i otwarci, zaznacie ich sympatii nawet nie kupując od nich czegokolwiek, ale nie to stanowi ich podstawowych zalet. Atutem mieszkańców wysp Kanaryjskich jest umiejętność spontanicznej zabawy.
Średnia temperatur w styczniu i lutym na archipelagu to 21°C, ogólnie rzecz biorąc, klimat wysp w E jego części jest trochę cieplejszy (bliżej Afryki), a woda tam zimniejsza, zaś tych w W części jest trochę chłodniejszy (z cieplejszą wodą). Warunki pogodowe są stabilne, deszcz występuje średnio 4 dni w miesiącu, a wiatr niemal niezmiennie wieje z sektora N-NE.gacji.
Szybki i bezpieczny jacht, dostosowany do akwenu oceanicznego, ze stoczni Dufour, Jeanneau lub Dehler, z wygodnymi, szerokimi kojami z pościelą łóżkową, łazienkami z prysznicem oraz kompletnie wyposażonym kambuzem. Jacht spełniający wszelkie wymogi bezpieczeństwa (kamizelki ratunkowe, radio UKF, środki wzywania pomocy, etc.), z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym. Jednostka o dużej dzielności, a jednocześnie stabilna i dająca poczucie komfortu.
Przebieg i trasa wyprawy są ustalane wspólnie biorąc pod uwagę prognozę pogody oraz możliwości i chęci załogi, dzięki czemu, nawet jeśli płyniemy daleko, to bezpiecznie, z planem „B” w zanadrzu. Pierwszego dnia, przeprowadzamy szkolenie obejmujące zasady bezpiecznego poruszania się na pokładzie, postępowania w sytuacjach awaryjnych, obsługę sprzętu ratowniczego oraz korzystania z radia UKF. Specyfika akwenu oraz charakter wyprawy, niezależnie od wybranej trasy, wymaga podziału załogi na wachty, co najmniej dwu-osobowe.
Przed rejsem sporządzana jest lista załogi, zawierająca podstawowe dane uczestników, wymagane przez władze. Żeglować będziemy po wodach unijnych, wiec wystarczy mieć dowód osobisty. Warto posiadać kartę EKUZ oraz ubezpieczyć się turystycznie od NW i KL.
Koszt tygodniowego rejsu obejmuje jacht, jego wyposażenie oraz ubezpieczenie. Dodatkowo, wydatki bieżące (zaprowiantowanie, paliwo, opłaty portowe, itp.), są pokrywane w kasy jachtu, na którą trzeba liczyć składkę 150 EUR/os. Kwota pozostała z kasy jachtu na koniec rejsu, jest zwracana uczestnikom, w równych częściach.
Kontakt: kpt. Ziemowit Stańczyk ziemek@wrejs.pl tel.: 888 011 148 kapitan jachtowy PZŻ, RYA/MCA Yachtmaster, Instruktor żeglarstwa
Więcej informacji na stronie wrejs.pl